عالیجناب دن کیشوت

وبلاگی برای روشنگری

عالیجناب دن کیشوت

وبلاگی برای روشنگری

محمد نوری زاد

يكشنبه, ۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۱ ق.ظ

نوری زاد

محمد نوری زاد متولد 1331 در روستایی در شهرستان شهریار می باشد. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت و دارای مدرک درجه یک هنری معادل دکترا در رشته کارگردانی است.محمد نوری زاد متولد 1331 در روستایی در شهرستان شهریار می باشد. وی فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت و دارای مدرک درجه یک هنری معادل دکترا در رشته کارگردانی است.

 

نوری زاد فعالیت هنری خود را در سال 1359 به عنوان مجری برنامه های جهاد سازندگی و روایت فتح آغاز کرد و در سال 1364 فارغ از تمام فعالیت هایش به مستند سازی روی آورد که مجموعه های «ما اهل مسجدیم» و «شب های رمضان» از آن جمله اند. از دیگر فعالیت های نوری زاد می توان به تألیف کتاب، نقد آثار ادبی، نگارش فیلمنامه و تولید آثار داستانی اشاره کرد.

 

نوری زاد که نزدیک به 30 سال در وزارت کشاورزی مشغول به کار و از آن وزارتخانه حقوق دریافت می کرد در حالی که وی بدون حضور در اداره مشغول پروژه های میلیونی بود.

 

نوری زاد در سال 62 بعد از آشنایی با شهید آوینی از طریق ساخت برنامه تلویزیونی جهاد در بشاگرد، برای مجری گری برنامه روایت فتح دعوت شد و با هفته ای یک جلسه دو ساعته با شهید سید مرتضی آوینی همکاریش را آغاز کرد. وی بعد از چند ماه همکاری، اصرار داشت برنامه سریال داستانی "همه با همه" را بسازد و لیکن شهید آوینی به شدت مخالفت کرد ولی وی و برخی از دوستانش با بودجه جهاد کار خودشان را کردند و پس از تولید هم، برنامه غیر قابل پخش تشخیص داده شد و همه آن پول ها عملا به دور ریخته شد!

 

تنفر شهید مرتضی آوینی به اندازه ای بود که او را به خاطر تفکرات گروهکی و عقبه ذهنی اش که وی یکی از همپیمانان دکتر پیمان به شمار می رفت، از روایت فتح عملاٌ بیرون راند و تا سال 65 پیدایش نشد تا اینکه سال 65 با وساطت برخی از دوستان برای مجری گری برنامه های روایت فتح دوباره دعوت شد و پس از چند ماه ادامه این همکاری، رفتارهای او برای آقا مرتضی غیر قابل تحمل شد و بار دیگر مجموعه روایت فتح را ترک کرد.

 

فردی که بعد از فتنه 88 و این روزها بیشتر نام او را می شنویم نه به واسطه نقش پر رنگش در فتنه بلکه به دلیل فرستادن نامه های سرگشاده اش ( 30 نامه) به رهبر معظم انقلاب. جالب بدونید این شخص همون فردی هستش که در دیدار کارگردانان با رهبر معظم انقلاب، حضرت آقا را با نام مولای ما خطاب میکرد.

 

در ادامه مطلبی از عملکرداین شخص خواهید خواند تا بدانید که حضرت علی (ع) چه زیبا فرمودند  که جاهل را نمی بینی مگر در افراط یا تفریط.

چرخش یکباره  یک چهره  به اصطلاح اصولگرا اگرچه امری است تاسف  آور اما در تمام انقلابها  رویش و ریزش ها  مسئله ای انکار ناپذیر است.

رویکرد منافقانه  محمد نوری زاد که  ریشه در برخی از الودگی ها، عقده ها و جاه طلبی ها ی ناگشوده وی دارد  در حالی است که  پس از محکومیت به  سه و سال و نیم وی  نوشته های  نامبرده  آنقدر ضد انقلابی است که با لحن بیانیه  گروهک های تروریستی  منافقین و نهضت  آزادی و رادیو های بیگانه تفاوتی نمی کند .

 

در سال 1387  نامه ای را خطاب به مراجع تقلید و شخص حضر ت ایت الله  مکارم شیرازی نوشت و در آن شدیدا به ایشان تاخت که چرا حق امام را میگیرید و بر چه اساسی وجوهات شرعی را قبول میکنید و شما باید این وجوهات را به دفتر مقام معظم رهبری بدهید!!!همان زمان بود که روزنامه های اصلاح طلب تیتر زدند توهین بی سابقه نویسنده کیهان به مراجع تقلید! و چه هو و جنجالی به راه انداختند و بعد در سال 1388 پس از موضع گیری های معروف نوری زاد و نامه نگاری های  تند و توهین به مرجع تقلید، همانها چه نوشتند و چقدر حامی نوری زاد شدند!

 

گفتنی است: داستان امثال محمد نوری زاد و تندروی های آنها چه از یک طرف و چه از طرف دیگر داستانی تکراری در تاریخ است و نفاق و از راه برگشتن ها به هزار و یک توجیه برای آنها چیز تازه ای نیست برای تاریخ. اما قطعا نکته ای که حائر اهمیت می باشد این است که باید از این رفتارها و شخصیت ها درس عبرت ها گرفت که فردا روزی باز شاهد نباشیم.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۲
امید کریمی

نظرات  (۴)

خیلی خوب بود.
محمد نوری زاد حتی لیاقت همکاری با شهید آوینی رو هم نداشت.

انشاالله حق الزحمه این اعمال کثیفش رو در این دنیا و اون دنیا خوب میبینه. 
خدا جای حق نشسته.
امید است روشنگری شما سبب شود تا جوانان چشم و گوش خود راباز کنند و گول ظاهر سازی این افراد را نخورند 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی