عالیجناب دن کیشوت

وبلاگی برای روشنگری

عالیجناب دن کیشوت

وبلاگی برای روشنگری

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

gh

اطلاعات موجود نشان دهنده ی آن است که محمد خاتمی به عنوان تشکر از محمد نوری زاد و تداوم حمایت اصلاح طلبان از وی، امکان اشتغال فرزند نوری زاد را در یکی از موسسات نزدیک به جریان دوم خرداد فراهم کرده است.

خاتمی در اقدامی که آن را "سپاسی از نوری زاد " خوانده، ترتیب اشتغال فائزه نوری زاد دختر محمد نوری زاد را در بنیاد دایره المعارف اسلامی داده  است .

ریاست بنیاد دایره المعارف را آقای موسوی بجنوردی برعهده دارد. فائزه نوری زاد دختر محمد نوری زاد و متولد 1368 است . نوری زاد تاکنون ملاقات های متعددی با محمد خاتمی داشته و در یکی از این دیدارها امکان اشتغال وی فراهم شده است.

برخی روایت های منتشر شده از سوی خود نوری زاد نشان می دهد وی حتی در دیدار با کسانی چون محمد خاتمی پیگیر حقوق بر زمین مانده ی بهائیان و هم جنس بازان است.

منبع:جهان نیوز

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۳ ، ۱۰:۰۸
امید کریمی

  

محمد نوری‌زاد انقلابی‌نمای سابق و مخالف حکومت امروز که توهین‌ها و سخنان عجیبی مانند «ادای احترام به شیطان‌پرستان»، «تبرئه جنایات منافقین»، «حمایت از فرقه ضاله بهائیت»، «حمایت از هم جنس بازان »، و را در پرونده خود دارد.

 محمد نوری‌زاد که روزی به عنوان فردی انقلابی معروف بود، امروز از آن طرف بام افتاده و حتی به باورها و ارزش‌های دینی خود نیز پشت کرده است. وی به بهانه بازپسگیری اموال توقیف شده‌اش مانند دوربین و موبایل و به جلوی ساختمان کانون وکلا می رود و به نشانه اعتراض ساعاتی را در آنجا می ماند و این از طریق می‌خواهد اموال خود را پس بگیرد،گویا این‌بار محمد نوری‌زاد در برنامه‌اش برای مطرح ‌شدن در بین رسانه‌های ضدانقلاب این مکان را انتخاب کرده است که این نقشه او نیز به سبب بی‌توجهی به او، ناکام مانده است.

 به نظر می‌رسد این اپوزسیون تنها که در بین نیروهای انقلابی و ضدانقلاب اعتبار خود را از دست داده با انجام اینگونه اقدامات و عبور از برخی خطوط قرمز، به دنبال این است که خود را در بین رسانه‌های ضدانقلاب مطرح کرده و حمایت آنها را بدست آورد.گویا او از نتیجه این اقدامات خود چندان آگاه نیست. شایسته است تا دستگاه‌های امنیتی و انتظامی‌ با اینگونه اقدامات این انقلابی‌نمای سابق برخورد مناسب داشته باشند.

محمد نوری‌زاد که در سالهای دهه ۶۰و۷۰ جزء نیروهای حزب‌اللهی و از اعضای گروه «روایت فتح» شهید آوینی و سرمقاله‌نویس روزنامه‌هایی مانند کیهان بود، پس از انتخابات سال ۸۸ و در جریان فتنه به اپوزسیون جمهوری اسلامی‌تبدیل شد.

گفتنی است، هنوز بسیاری از افراد ضدانقلاب و اپوزسیون داخل و خارج کشور نسبت به عملکرد محمد نوری‌زاد تردید بسیاری دارند و بسیاری از آنها او را عامل جمهوری اسلامی‌می‌دانند که با اعمال خود به دنبال انحراف اپوزسیون به سمت و سویی است که جمهوری اسلامی‌می‌خواهد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۳ ، ۱۲:۵۲
امید کریمی

noori

محمد نوری زاد با کارهایی که انجام داده هوادارانش را به ستوه آورده و باعث شده هوادارانش دیگر نام او را نه با  افتخار که با خنده و تمسخر بر زبان می‌آورند.

محمد نوری‌زاد که تا چند سال پیش در روزنامه کیهان یادداشت‌هایی تحت عنوان «جهان پس از امریکا» منتشر می‌کرد و چند سال بعد هم به سیاق خیلی‌های دیگر در آن سالها دوربین به دست گرفت و چند فیلم سینمایی ساخت که انصافاً یک پلان از هیچکدامش هم در یادها نمانده حالا مدتی است فهمیده می‌توان با دستگیر شدن و زندان رفتن هم سری توی سرها درآورد.

اندک زمانی پس از آنکه محمد نوری‌زاد فهمید دیگر هر کاری بکند و هر نامه‌ای بنویسد کسی او را دستگیر نمی‌کند تصمیم گرفت روپوش سفید رنگی به تن کند و در نوشته ای روی آن به مجموعه‌های انقلابی اتهام بزند.

این ترفند هم البته جواب نداد و نوری زاد بازهم با شرمندگی به خانه بازگشت، خبری از دستگیری نبود یا اگر چنانچه بازداشت میشد چند ساعت بعد آزادش می‌کردند. کم کم خیل طرفداران به انبوه منتقدان تبدیل شدند.
محمد نوری زاد از چهره یک قهرمان مبارزه به یک «سانتی مانتالیست» تنزل داده شد و حتی بسیاری به این باور رسیدند که اگر واقعاً نوری زاد در گفته‌های خود صادق است، چرا چنان که خودش می‌گوید در چنان نظام مستبدی او را دستگیر و زندانی نمی‌کنند؟!

موج انتقادات اصلاح‌طلبان به اقدام محمد نوری زاد مبنی بر حضور در جمع معترضان به اسیدپاشی جلوی مجلس وارد شد. بسیاری از این افراد در صفحه‌های اجتماعی خود پرسیده‌اند اعتراض به حملات اسیدپاشان در اصفهان چه ارتباطی با اموال گم شده آقای نوری‌زاد در زندان دارد که وی با روپوش سفیدش جلوی مجلس حاضر شده و به تکرار همان ادعاهای خیالبافانه پرداخته است؟!

محمد نوری زاد در آخرین ابراز وجودش به جلوی کانون وکلا می‌رود و به خیالبافی خود در مورد اموال گم شده اش ادامه می‌دهد. ماجرایی که به شدت نوری‌زاد را افسرده و ناامید کرده است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۴:۵۴
امید کریمی

محمد نوری زاد که خودش را به در و دیوار میزند تا شاید کسی به او توجه کند ولی افسوس که نه تنها در داخل کشور بلکه  رسانه های ضدانقلاب هم از او  دل بریده اند.

وی در این روزها به خاله زنک بازی و رفتن به نمایشگاه و عکس سلفی گرفتن با جماعت نسوان مشغول است . او نه تنها حرف هایش برای ضد انقلاب خریداری ندارد بلکه حرف هایش توسط  آنها به تمسخر گرفته می شود. کاربران شبکه های اجتماعی در کامنت هایی در صفحه ی محمد نوری زاد چنین نوشتند :

dd

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۳ ، ۱۹:۳۸
امید کریمی

محمد نوری زاد عنصر خودباخته و لجوج در پست جدید فیس بوکش با عنوان جشن پیروزی به حمایت از جبهه النصره و گروه های تروریستی پرداخت.گفت و شنود جالبی در صفحه فیسبوک محمد نوری زاد رقم خورده که نگاهی کوتاه به آن خالی از لطف نخواهد بود. گفت و شنودی که با حمایت نوری زاد از جبهه النصره رقم خورده است.

نوری زاد با اهانت به وزیر امرو خارجه کشورمان نوشت: "همین چند روزپیش همتای سوری آقای ظریف وزیرامورخارجه ی خودمان طی یک مکالمه ی غرورآفرین به حضرت ایشان فرموده بود: ما (دولت بشاراسد) برآمریکا ومتحدانش وتروریست های داخلی پیروز خواهیم شد و به زودی این پیروزی را جشن خواهیم گرفت. وی البته دراین جشن، بزرگان سیاسی و نظامی و روحانی و نمایندگان مجلس و خزانه داران ما را نیز دعوت خواهد کرد تا هم آنها وهم ما، در بلعیدن طعم خوش این پیروزی مشارکت داشته باشیم. من وقتی به یکی از خیابانهای زیبای دیروز و شخم خورده ی امروز سوریه نگاه کردم، به عمق این پیروزی و شکوه این شادمانی پی بردم. تصور کنید در این خیابان هیاهویی بپاست و همگانِ دعوت شدگان به رقص و شادمانی و نوشانوش مشغولند. عجب پیروزی ای وعجب جشنی وعجب میهمانانی! و البته عجب خیابانی!

نویسنده : مهدی فخرایی

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۲:۳۳
امید کریمی

نوری زاد

محمد نوری زاد که در دوران زندگی اش یا راه افراط را برگزیده و یا بر سبیل تفریط قدم گذاشته، پس از بارها اهانت به دین اسلام، مذهب تشیع، مراجع تقلید، مردم ایران و مسؤولان کشور به دفاع از منافقین پرداخت.

محمد نوری زاد 7 سبتامبر 16 شهریور در فیس بوک خود با ارسال یک پیام به همدردی با منافقین! پرداخت. نوری زاد در این پیام که آشفتگی متن نشان از آشفتگی درون نوری زاد دارد، به دفاع از کسانی پرداخت که دستشان تا مرفق به خون مردم بیگناه آلوده است. نگارنده پیام برای منافقین این روزها حال خوشی ندارد. دفاع از بهاییت و انتشار اخبار دروغ دیدار با وزیر محترم اطلاعات نشان میدهد نوری زاد یک متهم سیاسی نیست بلکه او یک بیمار روانی است.


وی ادعا کرده پاسخ وزیر اطلاعات ابتدا منفی بوده، اما بعداً خود ایشان برای ملاقات تماس گرفته است! نوری زاد در فیس بوکش نوشت: "من ازمدتها پیش تقاضای ملاقات کرده بودم کتباً. اما نمی دانم چرا پاسخ آقای "علوی" - یکی از مسئولان دفتر جناب وزیر که تنها یکی از اسم های متداولش علوی بود و من اسم هایی چون کریمی و متقی و آقاسید و مجتبی نظری و میرفندرسکی نیزازاوشنیده بودم - منفی بود و امروز و فردا می کرد. آقای علوی زنگ زد و گفت: امروز ساعت یازده اینجا باشید. و مهربان ادامه داد: دم در سپرده ام که با اتومبیل داخل شوید. والتماسی کمرنگ با صدایش آمیخت که: خواهشاً نیم ساعت بیشترنشه" دروغگویی محمد نوری زاد از اینجا روشن میشود که رسم نیست میهمان اینگونه به وزارت اطلاعات و دفتر وزیر دعوت شود آن هم عتیقه ای مانند نوری زاد!! بررسی یک سال نوشته های نوری زاد نشان میدهد از روان پریشی زیادی برخوردار است.


نوری زاد چندی پیش نزد کودک بهایی رفت تا به گونه ای از فرقه ضاله و دست ساز انگلیس دفاع کرده باشد. چند روز پیش، سفر آقای مخلمباف به اسرائیل و حمایت وی از رژیم کودک کش صهیونیستی خیلی ها را متعجب کرد، با توجه به مواضع آقای نوری زاد به نظر می رسد، مقصد بعدی وی اورشلیم و بوسه بعدی هم به پای یک صهیونست باشد. محمد نوری زاد، با انتشار یادداشتی زیر عنوان “بوسه بر پای یک بهایی کوچک” به حمایت از فرقه بهائیت فرقه ای که توسط صهیونیست ها ایجاد شده و در حال حاضر نیز مرکزیت آن در حیفا قرار دارد- پرداخته است.

 

نویسنده : مهدی فخرایی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۲:۲۲
امید کریمی

سفر «صلح و دوستی» نامی بود که محمد نوری زاد برای آغاز سفر ایران گردی خود انتخاب کرده بود، از ابتدای شروع این سفر محمد نوری زاد سلسله گزارش هایی از سفر خود را به رسانه های ضدانقلاب ارسال می کرد تا توسط آنها در دیگر سایت ها بازنشر شود، محمد نوری زاد که تا پیش از این با انتشار گزارش هایی درباره اعضای فرقه ضاله بهائیت و ... دم برای ضدانقلاب تکان داده بود در این سفر نیز به دیدار خانواده های بهائی رفت و حتی در یک بخش از گزارش خود نوشت: «کاش مسلمان شیعه به دنیا نیامده بودم!».


خیانت محمد نوری زاد به اسلام و انقلاب به همین جا ختم نشد،او با کمال بی شرمی و وقاحت گزارشی دیگر تهیه کرد و در طی آن به مقام معظم رهبری توهین آشکار نمود، اقدامی که اگر در کشورهای به اصطلاح آزاد دنیا اتفاق می افتاد حتما با پیگیری قضائی همراه بود اما افسوس که در ایران یک چنین افرادی اجازه دارند بدون دلیل و مدرک مقام های دولتی و حکومتی را مورد توهین قرار دهند. انتشار این گزارش بیش از همه چهره سیاه و کثیف این عنصر واخورده و صبر غیرقابل وصف مقام معظم رهبری و خویشتن داری ایشان را نشان داد، گرچه استقبال از این گزارش توسط سایت های ضدانقلاب قابل پیش بینی بود!

با توجه به اقدامات محمد نوری زاد فضا برای محاکمه قانونی او فراهم شده است و گمان می رود بیش از این تعلل جایز نیست و بایستی دستگاه قضائی وارد عمل شود.

 

گزارش هایی که «محمد نوری زاد» برای رسانه های ضدانقلاب تهیه کرده در حقیقت تلاشی است برای جانماندن از سایر عناصر ضدانقلاب که علیه نظام ج.ا.ا فعالیت می کنند، گفتنی است تاکنون وی گزارش های متعددی از سفر صلح و دوستی منتشر کرده است که پایه و اساس همه آن تخریب نظام ج.ا.ا است.

منبع: ماهستیم

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۰:۰۱
امید کریمی

noorizad

محمد نوری زاد این روزها نقش فعال به اصطلاح حقوق بشر را ایفا می کند، او تحت عنوان «سفیر صلح و دوستی» به اقصی نقاط ایران سفر کرده و در مابین آن گزارش های مختلفی برای سرویس های رسانه ای ضدانقلاب ارسال می کند. در یکی از همین گزارش ها، محمد نوری زاد به دیدار خانواده ای از فرقه ضاله بهائیت می رود و شیعیان را مسبب گرفتاری های بیشمار آنان عنوان می کند، البته هنگامی که محمد نوری زاد پای کودک بهائی را بوسیده و از دیگران می خواهد اقدامی مشابه آن انجام داده و تصاویر آنرا در فضای مجازی منتشر کنند دیگر چنین تعابیری طبیعی به نظر می رسد!

برنامه صلح آمیز هسته ای ایران

وی در خصوص پرونده هسته ای ایران با وجود آنکه کلیت برنامه هسته ای به صورت صلح آمیز پیش می رود بنا را بر دروغ گویی می گذارد و در نهایت دم تکانی برای ضدانقلاب، هدف اصلی از برنامه هسته ای را دستیابی به بمب اتمی عنوان می کند. وی با فراموشی مجموعه خرابکاری ها و ترور دانشمندان هسته ای توسط دولت های غربی و اسرائیل، بحث هزینه های مالی برنامه هسته ای را پیش می کشد در حالیکه ایران برای دریافت همان تجهیزات به دولت های غربی پول پرداخت کرد اما نتیجه خرابکاری و ارسال تجهیزات آلوده بود!

 

سایت شخصی محمد نوری زاد: «داستانک تولید بمب هسته ای از همان بازی های کامپیوتری است که از هیجان سرشار است. این که نیروگاه اتمی بوشهر را بازسازی می کنیم. پول بدهید. دادیم. همزمان و پنهانی تأسیسات اتمی علم می کنیم. پول بدهید. دادیم. پنهانی اورانیوم مختصر داخلی را غنی می کنیم. پول بدهید. دادیم. پنهانی بمب اتم می سازیم. پول بدهید. دادیم. و همان بمب اتمی را بر سر اسراییل می کوبیم و از صفحه ی روزگار محو و نابودش می کنیم. پول بدهید. دادیم. به این تخیلات می گویند: بازی کامپیوتری.»

نامه های توهین آمیز محمد نوری زاد

محمد نوری زاد در  یکی از نامه هایش علاوه بر زیر پا گذاشتن رشادت های عموم ملت ایران در جریان انقلاب 57 که به پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجامید، انقلابیون و روحانیون را عده ای بیسواد و عقب مانده توصیف کرد غافل از آنکه همین ملت با رهبری روحانیون مملکت را از چنگ غربی ها درآوردند و توانستند آن را تا این لحظه حفظ نمایند؛ در موضوعاتی که نوری زاد از آن یاد می کند پیشرفت و توسعه در مقایسه با گذشته غیرقابل توصیف است.

سایت شخصی محمد نوری زاد: «اداره ی کشوری در اندازه ی ایران، با سواد و تجربه ای که روحانیان و حامیانشان نداشتند ممکن نبود. بی سوادیِ مفرطِ انقلابیون در حوزه های مختلف، خلأ تخصصیِ ژرفی در اداره ی کشور پدید آورد. چه در حوزه های سیاسی و بین المللی، و چه امنیتی و اطلاعاتی، و چه نظامی و اقتصادی.

محمد نوری زاد با وقاحت تمام به تصرف درآمدن سفارت آمریکا توسط دانشجویان انقلابی را اقدامی کودکانه خوانده و به طور غیرمستقیم به رهبر کبیر انقلاب اهانت می کند.

سایت شخصی محمد نوری زاد:  «داستانک تسخیر ناگهانی و غافلگیرکننده ی سفارت آمریکا، همه ی انقلابیون ما را به کامِ از پیش مهیایِ خود کشاند. تسخیرلانه ی جاسوسی نیز می توانست یک بازی فکری و کامپیوتری باشد. کودکانی از در و دیوار سفارت بالا می روند و آنجا را اشغال می کنند و به ضرب این فتح الفتوح بی نظیر، آمریکا می شود دشمن، و شوروی می شود رفیق. این بازی کودکانه و از پیش طراحی شده، آنچنان به چهارستون فکری انقلابیون ما چفت بست که باب مذاکره با آمریکا را برای همیشه بست».

 

در سی و اندی سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همواره دشمنان انقلاب اسلامی نوک تیز هجمه‌ی خود را به سمت رهبری نظام اسلامی نشانه گرفته‌اند. دلیل این همه دشمنی چیست؟ چرا در جریان فتنه‌ی پس از انتخابات، اصحاب فتنه همواره تلاش کرده‌اند حرمت ولایت و شخص ولی فقیه را خدشه‌ دار کنند؟ شعار«مرگ بر اصل ولایت فقیه» چرا سر داده شد؟ چرا تصویر بزرگ بت‌ شکن قرن، حضرت روح‌ الله به آتش کشیده شد و چراهای بسیاری دیگر که نوری‌ زاد به آن پاسخ داده است.

چرا عده‌ای با عالمان مجاهد دشمن هستند؟ چرا همین عده در مواجهه با روحانی نمایان سکولار زبان به تمجید می‌گشایند؟ براستی علت دشمنی با علمای ابرار چیست؟

در اوج دوران اصلاحات زمانی که عده‌ای «آیت‌الله مصباح یزدی» را مورد هتک حرمت قرار داده و از هیچ توهینی نسبت به ایشان خودداری نمی‌کردند، نوری‌زاد علت این دشمنی‌ها را به خوبی توضیح داد، نوشته‌ی نوری‌زاد قاعده‌ای کلی است که هر چند درباره‌ی شخصیتی خاص به رشته‌ی تحریر درآمده است ولی در تمامی دوره‌ها می‌تواند، عینیت داشته و علت دشمنی‌ها را توضیح دهد.

 

نوری زاد: ما معتقدیم با ردیابی نسبت آدم‌ها می‌شود به ذاتشان پی برد. شما در این وادی، به دنبال چیستید تا نسبت شما را و ذات شما را در همان راستا مطالعه کنیم؟ برای حفظ قدرت آمده‌اید؟ پول و پله‌ای در کار است؟ هیبتی دارد از کف می‌رود؟ قول و قراری؟ کارخانه‌ای؟ شراکتی؟ حزبی؟ نفوذی؟ استمالتی؟

نه! نه! نسبت شما را تنها با خدا باید سنجید. اگر نه، کافی بود شما هم قدری از نردبان وجاهت خود پایین می‌آمدید و سری به برلین و کنفرانس ش می‌زدید، در این صورت می‌دیدید که چگونه نام شما را به سقف آسمان حک می‌کردند.

 

عمده زخم‌هایی که این روزها به تن شما می‌نشیند، از همین ناحیه است. دقیقاً به یاد دارم در مصاحبه‌ی «کیانوری»، رهبر حزب توده با شهید بهشتی، کیانوری با سماجت و وقاحت تمام، از شأن خدوم حزب توده سخن گفت و اطلاق خیانت را از جانب شهید بهشتی رد کرد و رجوع به مجامع حقوق بشری را تهدید کرد. چند سال بعد، آن گاه که شهید بهشتی به راه خود رفت و کیانوری نیز به راه خود و دست‌های آلوده و مزدور کیانوری و حزب توده برملا شد، همین فیلم را مجدداً از تلویزیون خودمان پخش کردند. کیانوری با استدلال و استحکام، نسبت حزب توده را با شوروی رد می‌کرد و بر اصلاح طلبی، توسعه و جامعه‌ی مدنی پا می‌فشرد!

نوری‌ زاد راه و رسم چشم و چراغ ضد انقلاب بودن را به خوبی می‌دانست: «آری عزیز ما، گناه شما، در همین است. شما اگر زبانم لال مثل آن روحانی نمای کنفرانس برلین، زیستی مواج و شکل‌پذیر داشتید. حالا چشم و چراغ آن‌ها بودید و حجم روزنامه‌هایشان را از مراتب علم و فهم و هوشمندی و فرزانگی و آینده نگری خود پر کرده بودند. آن‌ها به همان نسبتی که به غرب دل داده‌اند، از شما و امثال شما دل بریده‌اند.»

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۳ ، ۱۳:۲۴
امید کریمی

در کارنامه هنری محمد نوری زاد مجموعه های تلویزیونی و مستندی به چشم می خورد که از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیستند، گذشته از کیفیت نه چندان مطلوب آثار هنری نوری زاد مجموعه های مشاهده می شود که حتی نتوانستند اجازه پخش بگیرند! ضعف محتوی آثار و فیلم های ارائه شده از سوی این مدعی کارگردانی به اندازه ای بود که اشتباه های فاحش تاریخی و مذهبی در کنار اشکالات بی شمار تکنیکی و فنی تحمل ساخته های محمد نوری زاد را برای هر بیننده ای غیرممکن می کرد.

از این میان می توان به سریال «چهل سرباز» اشاره  کرد  که با تحمیل هزینه گزاف سه میلیاردی  ساخته شد و نکته تأسف آور اینکه این سریال، رستم را همطراز حضرت علی (ع) قرار داد. این سریال به گونه ای مبتذل و ضعیف ساخته شد ه بود که در زمان پخش با وجود هزینه های گزاف میلیاردی به سرعت به یکی از کم بیننده ترین سریال های سیما بدل شد.

فیلم «انتظار» نیر با وجود 350 میلیون تومان بودجه از بیت المال نتوانست موفقیت چندانی کسب کند، این درحالی است که بسیاری از جوانان متعهد و خوش فکر برای ساخت یک مستند در گیر و دار مسائل مالی جزئی هستند.

پروژه  سینمایی «میرقباد» نیز از دیگر نمونه های سوء استفاده مالی محمد نوری زاد است که البته هنوز معلوم نیست منابع آن از کجا تامین شده است!!؟


نکته جالب توجه در این میان بودجه فیلم «پرچم های قلعه کاوه» است، محمد نوری زاد با ارائه خلاصه داستان این فیلم سینمایی توانست مصوبه میلیاردی دریافت کند، این درحالی است که یک کارگردان برای تصویب بودجه یک فیلم باید ابتدای خلاصه دهها صفحه ای فیلم نامه را نزد مقام های مسئول برده و پس از رفت و آمدهای بسیار اگر تایید شد آن زمان کل فیلمنامه را برای تایید نهایی ارسال کند!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۳ ، ۱۲:۰۹
امید کریمی

سحرخیز

عیسی سحرخیز از فعالان اصلاح‌طلب، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات و از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات 88 و بازداشتی فتنه 88 در گفت‌وگو با یک سایت ضدانقلاب تأکید کرده است که "خیلی‌ از اصلاح‌طلبان بر خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند."


وی در این مصاحبه با یادآوری نحوه آشنایی‌اش با سیدمحمد خاتمی و همکاری‌هایش با وی، گریزی هم به ماجرای "خروج از حاکمیت" که توسط تعدادی از اصلاح‌طلبان در دوران دولت دوم‌خرداد مطرح شد، زده و یادآور شده است: بحث‌هایی مانند خروج از حاکمیت مباحث داخلی اصلاح‌طلبان بود. از لحاظ تئوریک هم روی آن‌ها کار می‌شد. دیدگاه‌ها هم بسیار متفاوت بود. اصلا تعبیر «جبهه» اصلاحات به همین دلیل بود.


این بازداشتی فتنه 88 در بخش دیگری از این مصاحبه با تصریح بر "نگاه منتقدانه‌" خود به امام خمینی می‌گوید: من نگاه منتقدانه‌ای به ایشان دارم و فکر می‌کنم خیلی از کار‌ها خطا بود.

سحرخیز همچنین "تغییر قانون اساسی"، "تغییر ساختاری قوه قضاییه" و "حذف نهاد ولایت فقیه" را جزئی از اصلاحات می‌داند و اضافه می‌کند: ما در اول انقلاب اشتباه کردیم که با خوش‌بینی بسیار و اولیه به آیت‌الله خمینی، به ولایت فقیه هم باور داشتیم.

 

 

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۳ ، ۱۱:۴۵
امید کریمی